Plantering och konvertering..

Dags att inta sängläge igen då.. Haft mor och far här en sväng ikväll, de har kikat på tv, druckit kaffe och lånat datorn lite till diverse ärenden som deklarationer och skivbränning..
Sov länge idag och det var riktigt skönt! Blir lika imorrn med, börjar jobba först kl 14, så åker hemifrån 13. När frukost, mys och uppfräschning var klar här så tog jag mej en cykeltur hem till familjen medan Linus skulle ut och pilla på bilen. Fick mej en kopp kaffe hos föräldrarna innan vi gick ut för att göra dagens arbete, plantera 6 mindre granar.. Pappsen och jag kröp runt på alla fyra och grävde och grejade medan mamma basade och pekade hur hon ville ha det.
Aj-aj
i mina knän nu med andra ord. Inte bra. Men det går väl över.. Förhoppningsvis.

Blev fint iaf! Skulle ha granarna som avgränsning mot grannarna på ena sidan. När det var klart så åkte jag hem och svidade om till andra kläder och Linus och jag for in till stan för att tanka sprit, han har ju etanolkonverterat 740'in idag.
Mathandling var nästa grej på dagens schema, först ÖB och sen Coop och ICA innan vi åkte hemåt igen. Dock inte ändå hem direkt, stannade till hos familjen och dumpade en stor dunk med bensin som Linus hade slangat av våran bil, dumt att bara tömma ut kanske så pappsen fick det. Han verkade inte alltför missnöjd över gratis bensin. ;]

Sen var det dags för middag, det stod La Gondolan för, Black & White för min del och en vegetarisk pizza till Linus. Hann lagomt äta upp och plocka lite här hemma med tvätt, disk och renbäddande i sängen innan mor och far kom och hälsade på.
Får se om jag kanske hinner ordna med nå bilder imorrn innan jobbet.. Ser mörkt ut, men jag ska försöka, beror på hur länge vi sover imorrn och hur mycket Linus har planerat att vi ska göra innan jag far.

Go'natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0