Helgen över..

Så har ännu en helg passerat. Blev fullt upp som jag misstänkte.. Full fart från början till slut.

Var inbokad på lagfotografering för S/L på tordagkväll efter jobbet så jag stressade med det jag skulle göra innan jag åkte till ishallen och när jag kommer dit får jag informationen om att det är inställt eftersom det var för få spelare där.. Bra! Tack för att man fick den informationen! Men men, jag blir inte förvånad, detta är S/L. Jag börjar lessna på detta.Vore det inte för brorsan så skulle jag skita i allt.

Fredag blev dock en trevlig dag. Hade sovmorron med åkte till stan tidigare för att lämna Linus på "skolan" och sen drog jag och handlade lite innan jag sen jobbade 10-19.. Julbord till lunch blev det, mumsigt! Efter jobbet var det dags för after work.. Eftersom jag jobbade kväll kom jag senare än de flesta andra men det gick bra det också, vi var nåra stycken som jobbade till 19 så.. Blev kycklingsallad och nåra öl (och insmugglad Jäger) på JH innan vi drog vidare hem till en arbetskamrat och drack ännumer. Dock svek jag dom när dom sen skulle vidare till krogen en andra gång, var för trött så jag åkte hem istället.

Lördag - ännu en dag att massa saker att göra. Tog en liten sovmorron och sen for vi ut till min farmor med datorn som Linus byggt åt henne, blev kvar där flera timmar innan vi åkte hemåt. Stannade hos familjen för att pratade lite skit innan vi fortsatte till pizzerian för att få i oss lite middag, klockan var för mycket för att ställa sig och laga mat.. For sen hem, såg en film, duschade och drack Jäger innan Linus körde mej till Stugsund för födelsedagsfest hos Magnus. Skaplig fest. Nått mellanting mellan bra och dålig.. Kände inte så många där. Åkte hem strax före 01 redan, Linus hämtade mej.

Idag söndag har det varit städ-dag här. Linus och jag har röjt och städat hela dagen. Vid 19-tiden ikväll hoppade jag in i duschen för då var det klart. Kastat massa grejer och papper och sorterat andra saker.. Förberett för granen, tar väl in den från balkongen nån dag i veckan skulle jag tro. Den står ju här utanför och bara väntar på att få komma in. Egenodlad gran från egen mark, inte alla som har det! :]
Mor och far kikade förbi här ikväll också på en kopp kaffe med lussebulla och pepparkakor. Vi såg tv och pratade skit och bara hade det mysigt!
Kanske blir vi nästan grannar snart.. Hade varit kul. Vi får se hur det går! Linus ska prata med mäklaren imorrn.

En vecka kvar innan jul nu.. Känns bra, det mesta är fixat, har ett par julklappar kvar att ordna bara. Veckan i sig har inte så mycket planerat så det ska nog hinnas med! På tisdagkväll efter jobbet blir det besök hos frisören, hos en ny denna gång eftersom hon jag går hos i vanliga fall inte har kvällsöppet. Får se hur det blir.
Hockey på onsdag också, oklart om brorsan ska stå eller inte. Det är sånt som märks!

Till sist höll jag på glömma att jag har bokat biljetter till kent den 7/3 i Läkerol Arena. Ska bli så jävla kul! Har höga förväntningar. Har bokat gästsängen hos Maria den helgen. Blir kanske utgång efter det. Är en fredag så.. Annars bara film och mys..

Nu läre jag gå och göra kväller här, klockan springer iväg alldeles för snabbt om kvällarna tycker jag. Snart dags att kliva upp.. 06:15 ringer klockan.. Jag hinner aldrig sova så mycket som jag borde.. Men jag överlever. Om än med en del biverkningar som trötthet och ofta förekommande huvudvärk..

En önskning bara. Snö! Jag vill ha snö. Det tar sig med all frosten vi har ute men jag vill faktiskt ha snö! Please!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0