Två-dagars!

image61
Drifting is the shit! =]


Tvådagarsbloggande idag! Blev inget av igår ju.. Men men, jag ska försöka sammanfatta dagarna rätt kort, ska snart sova...

Igår kom Sara på besök till Ljusne. Min underbart söta kollega från jobbet. Hämtade henne i stan när hon kom från bussen och vi for sen raka vägen ut till Flygstaden för att kika på en Drifting-tävling. Sladdande bilar, bränt gummi och massa rök! Nice! =]
Kanonväder hela dagen! Och det mina vänner, det känns idag kan jag lova! Trots att vi smörjde oss rejält med massa solkräm så brände vi oss, stackars Sara blev helt röd på nosen. Själv led jag mest av sveda i hårbotten, resten gick rätt bra. Vi sällskapade med min far och bror som också kom dit. Massa stiliga bilar fanns att se på, likaså karlar!
Dock var det bara fyra Volvosar med i tävlingen, men de som var, var bra iallafall! Andra och tredje plats till dom! :]

Efter tävlingens slut och massa spanande i depån så for vi in till stan för att köpa hem nått att äta, åt hamburgare under tävlingen så vi var ej så hungriga efteråt. Hade planerat att äta ute men så hungriga var vi alltså inte. Köpte med oss en grillad kyckling och potatissallad istället som vi avnjöt hemma på min balkong. Sen blev det jordgubbar och glass till efterrätt innan vi dukade fram chips och dip och såg på Torsk på Tallinn.
Sen kände vi oss lite onyttiga så blev tvungen att ta en promenad, jag visade Sara Ljusne och vi fotade och fulade oss en hel del innan vi sen gick hem till mina föräldrar så att Sara skulle få hälsa på vovvarna mina. Allt gick jättebra, de var så snälla på henne! Även Wilma vågade sig fram, trots att hon kan vara jäkligt blyg mot nya människor! Snälla Sara blir ingen rädd för! ;]
Även Linus sällskapade bort till familjen, mötte honom när han var påväg hem från jobbet. Han lyckas alltid jobba eller ha annat för sig då jag ska nånstans så jag får ofta åka ensam på olika tillställningar, men idag hade jag ju Sara med mej iaf! Kul det!
Vid 22:30 skjutsade jag sen in Sara till stan så hon kunde ta bussen hem till Alfta igen. Erbjöd henne att sova över men hon hade annat för sig idag så det gick inte.

Idag har mest varit lugnt, sov länge, riktigt länge! Måste ha varit jävligt livat hos grannarna inatt för trots att jag vaknade 11:20 så var jag dödstrött!! Vill inte tänka på hur trött Linus är, han som började jobba 07 imorse..
Eftersom han jobbade fick jag roa mej själv idag, tog en cykeltur i solen hem till mamma och vovvarna för att hälsa på en sväng. Cyklade sen hem efter att Linus ringt och efterlyst mej, han smet en timma tidigare från jobbet..
Ikväll har jag sen bara fixat med bilder, kommit ikapp på Bilddagboken. Ska slänga upp lite drifting-bilder på olika forum sen nån dag också, kanske imorrn, hann inte det ikväll.. Brorsan kom på besök en sväng, han var lite rastlös eftersom pappsen har hans bil idag, han och en släkting skulle byta stötdämpare på S40'in.. Var ju tänkt de skulle gjort det under veckan när jag hade den men då var denna släkting bortrest, tur för mej va!? ;] :P

Men men, nu blir det sova! Klockan är mycket och jag har uppstigning 07 imorrn, börjar 09.. Go'natt!


image57
1'a plats: Bmw 735 Turbo


image58
2'a plats: Volvo 760 TIC


image59
3'e plats: Volvo 940 Turbo


image60
4'e plats: Nissan 240 SX S13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0