Alltid ont vs. vår!

Fossingarna mår bättre idag! Dock lite ömma och halvt bortdomnade fortfarande.. Men det blev lite bättre efter att jag hade plågat dom med en promenad! Var hem till familjen och hälsade på över dan. Mammsen satt ute å solade då jag kom så jag skottade av uteplatsen från all snö och hämtade ut en stol jag med och satte mej. Efter ett tag kom brorsan och pappsen ut också, skulle fixa lite med brorsans bil som han ska sälja.
Eftersom jag har lite svårt att bara sitta still i solen så slet jag tag i en hacka och gick loss på isen som var på marken på gården. Öm i händerna nu efter det.. Blåsor och skavsår.. Alltid ska man ha ont nånstans! ;]

Mycket fin dag idag iaf. Massa sol så det riktigt bränner i ansiktet på mej nu.. Usch inte skönt! Får leta mej kylande nått att smörja in mej med..

Avslutar med en skön låttext som jag lyssnade på idag på min promenad, mycket passande! :]




Oh boy! Vilket vackert väder, solen skiner idag Oh boy!
Inga tunga kläder behövs och det gillar jag

Så opp och hoppa det är sol idag - Och en sån dag kan man inte ligga och dra
Nej lämna idet och häng med mej ut - För sommarn´ kommer nu är vintern slut

Oh boy! Hör på fågelsången, dom sjunger så man blir yr - Oh boy!
Här på trädgårdsgången, går vägen till ett äventyr
Tänk nu på att man kan bli så glad av allt ljust, blommor och av gröna blad
Och va med dej å kommer hem igen, från glömda drömmar och till sommaren Oh boy!

Oh boy! Vilka glada toner, det rycker å spritter i mej - Oh boy!
Tusen millioner kramar vill jag ge dej
Ja tänk dej att det kan va så lätt ibland, så enkelt som å sträcka ut en hand
Å torka gruset av en barnakind, å känna värmen från en sommarvind

Oh boy! Sicken skänk från ovan det är å leva ida´ - Oh boy!
Rena gudagåvan, är det konstigt att man är gla´
För solen skiner och du är här, å jorden spinner i sin himlasfär -
Å faktiskt när man mår på detta vis, är världen nära på ett paradis

Oh boy! Oh boy! Oh boy! Oh boy! Vilket vackert väder Oh boy! Oh boy! Oh boy! Oh boy!
Oh boy! Vilket vakert väder, solen skiner idag - Oh boy!
Inga tunga kläder behövs och det gillar jag
Oh boy! Hör på fågelsången, dom sjunger så man blir yr - Oh boy!
Här på trädgårdsgången, går vägen till ett äventyr

(Peps Persson)

Kommentarer
Postat av: sara

Jag älskar den lånten:)

2007-03-15 @ 21:09:53
URL: http://sharao.blogg.se
Postat av: sara

Jag älskar den låten:)

2007-03-15 @ 21:09:59
URL: http://sharao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0