Filmkväll med föräldrarna!

Go'kväll.. Dags för kvällssurfingen innan jag ska sova. Varit en skön slappardag idag. Städat lite här hemma och röjt av ute på balkongen, tagit bort allt granris och ljusslingorna samt ställt ut utemöblerna. Inväntar nu regn så jag kan spola av allt barr, sopade bara undan idag så nu har lite av det lagt sig under trallen, men bara regnet kommer så ska jag gå loss med vattenslang därute.. Ser kanske dumt om om jag börjar spola rent nu och allt rinner ner till grannarna...

Vid 19-tiden kom föräldrarna hit och hälsade på. Hade med sig pizza som vi åt samtidigt som vi såg tv. Såg diverse tv-program innan vi kikade på Göta Kanal 2. Dom hade inte sett den. Blev kaffe och glass till efterrätt. En riktig myskväll har vi haft, underbart! Brorsan var på fest ikväll, nykter dock så han kunde agera fyllechaufför i sin nya bil. Ska dit en sväng imorrn tänkte jag, läre fota lite ju! Han jobbade idag så då gick det ju inte och sen skulle han iväg på fest.

Nu är det dags att borsta tänder, plocka ur linser och krypa till sängs. Go'natt!


Jag tänker tillbaks på hur jag var när jag var 20,

Trodde jag var vuxen, trodde jag var man.
O vi som hade svar på alla frågor, gjorde allt för att få vår vilja fram
Idag kan jag tycka jag var arrogant och elak.
Gjorde många fel men jag ville bara väl
Och visst har jag ångrat många hårda ord med åren, men gjort är ändå gjort
Och om jag bara orkar, och om jag bara orkar,
Ska jag rätta till alla fel som jag gjort.
Ja om jag bara orkar, och om jag bara orkar, åren går så fort.

Och vi skulle ändra världen jag och mina vänner, på tal om mina vänner
Var är dom idag. Vi skulle hålla samman men vi skingrades med vinden.
Och kvar? blev bara jag
Men om jag bara orkar, och om jag bara orkar
Ska lejonet i mig få ryta som då.
Ja om jag bara orkar, och om jag bara orkar, åren går så fort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0