Irriterad!

Ingen vidare bra dag idag.. Början var bra iaf, vaknade 8:30, myste, såg tv och åt grötfrukost.
Sen gick Linus till och skulle fortsätta pilla på bilen så jag tog mej en fotopromenad. Vart dock inte så mycket fotat, batteriet började strejka.. Hade inte laddat det på länge.. Men det räckte till iaf, huvudsaken det! Så jag tog en kortare promenad än jag tänkt, tar den andra delen av den imorrn kanske.
Kikade in till mor och far iaf, blev kvar där nån timma och surrade en massa och såg hockey och drack kaffe. Brorsan var iväg med jobbet och åkte skidor i Järvsö idag..

Under tiden jag var hos föräldrarna dök världen huvudvärk upp och inga tabletter hade jag med mej heller, typiskt! :[
Så när jag kom hem var jag helt slut, kastade i mej en näve tabletter och stöp ner i den obäddade sängen. Hade rivit ur sängkläderna på morron för att bädda rent men hade låtit sängkläderna luftas under dagen.
Linus väckte mej när han hade fixat middag så vi åt och såg sen tv men huvudvärken har fortfarande inte gett sig. Blir så jäkla irriterad på det! Dessutom på alla saker Linus hade dragit in lägenheten, nu är fanimej hela jävla bilen inne! *morrar* Blev förbannad och fick tag i en av framstolarna (ja, ni hörde rätt!) som stod i hallen och släpade ut fanskapet i trappuppgången, naturligtvis råkade jag komma åt spegelväggen i hallen också så den gick i x antal bitar. Ännu mer förbannad. Uppstressad och med en jävla huvudvärk är jag inte kul att leka med. Vara bara att släpa fram dammsugaren och göra rent i hallen efter spegelkraset.. Passade på att ta resten av lägenheten samtidigt. Linus hade lortat ner nå fruktansvärt när han sprungit ut å in med sina bildelar. Grus överallt.

Här är vi nu.. Sitter här svettig efter promenaden tidigare idag och efter mitt raseriutbrott, vill duscha. Halva badrummet fullt i bildelar som ska tvättas. Nåja, Linus fixar det och släpar ut dom grejerna i hallen. Upptäcker då nästa motgång. Som om det inte varit nog med sånna idag så finns det inget varmvatten! Känner på elementen, nä, ingen värme där heller. Ser en bil komma ute på vägen, vaktmästaren, åh va bra tänkte jag. Men en stund senare anländer även en lastbil, lastad med pellets, slut på pellets i pannjäveln! Lastbilen står å pumpar i pellets för fullt just nu. Lär ta sin tid. Brukar ta en timma att tömma den. Sen ska pannan startas också.

Faaan, va irriterad jag blir!! Jag vill sova nu. Få slut på den här jävla skitdagen! Men jag måste bädda sängen först och helst vill jag duscha också. Vägrar lägga mej svettig i en nybäddad säng! Får duscha kallt om det inte hunnit kommit nå varmvatten.

Nä, nu skiter jag i det här! Bädda och sen duscha, oavsett temperatur på vattnet!

image13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0