Olycka..

Dan började bra. Klev upp runt 06:30 med Linus. Ställde mobilen på ringning 09:30 eftersom jag tänkte gå å lägga mej igen när han hade farit iväg till jobbet. Satt mej vid datorn en snabbis först och upptäckte att jag inte orkade gå å lägga mej igen. Kom på att jag måste städa..
Före 07 på morron!
Är det möjligt att få en sån känsla??

Joo, tydligen. Jag drog igång stereon på högsta volym och hasade omkring här hemma i pyjamas och dammade, bäddade sängen, skakade mattor, gjorde rent speglar, plockade in disk i maskin, släpade fram dammsugaren och till sist torkade jag av golven. Avslutade för ovanlighetens skull i badrummet med golvtorkandet.. Upptäckte nämligen när jag tappade upp skurvatten att temperaturen inte var den bästa, så det fick bli en dusch omgående efter städningen för att jag ens skulle kunna duscha någorlunda varmt.

Just när jag klev ur duschen hörde jag ett plask.. Va faan? Mobilen i skurhinken! Helvete! Den hade legat på en hylla och sen ramlat ner i hinken med det gamla skurvattnet. Hurra!.. Eller inte.. Vet inte om det ringde eller så, skumt om den skulle bara ramlat annars.
Nåja, fick upp den fort och slet isär den och körde lite första hjälpen i form av mun-mot-mun-metoden med hjälpa av munflås och hårblås.. Sen fick den ligga på elementet under tiden var jag hem till moster för att blondera håret.

Fick först fara hem till föräldrarna och ta tillbaks en ny mobil jag skulle sälja till brorsans flickvän, är ju tvungen å ha en mobil! En jäkla Nokia var det, usch.. Förstår mej inte alls på den! Tycker mycket bättre om SonyEricssons mobiler!
Vet ännu inte om jag kommer få fart på min sötnos, Linus har rivit isär den ytterligare sen han kom hem från jobbet och gjort rent och donat. Bara att hålla tummarna att den överlever.

Drog till stan och mathandlade, hämtade ut paket på Bussgods samt var in en sväng på AudioVideo och kikade på ny mobil. Men jag väntar lite med att köpa ny.. Iaf till på måndag då jag ska till Gävle. Är min död så köper jag en ny då.

Har myst en massa med karl'n nu ikväll, ätit lite chips, druckit öl och sett Kill Bill 2. Ska gå och lägga mej nu, varit uppe länge nu ju! Blir nog till att sova lite längre imorrn skulle jag tro. ;]

image2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0