Long time ago...

Hmm.. Var visst ett tag sen jag skrev här.. Måste åtgärdas! :P

Sist jag skrev var det en sen kväll och jag väntade på att få köra ner brorsan till Arlanda.. Blev en lååång natt och dag därpå.. Brorsan kom hit vid 01 och vid 03:30 kom vi ner till Arlanda. Stannade där nästan en timma innan jag och mamma till slut blev tvungna att vinka av dom och fara hemåt så jag skulle hinna i tid till jobbet. Runt 06 käkade vi frukost på Statoil i Gävlebro och strax efter 07 anlände vi åter hem till Ljusne. Jag var hem en snabbis och packa matdosa och sen for jag raka vägen till jobbet. Den dagen var väldigt seg måste jag säga! Inte en minuts sömn på hela natten, istället satt jag bakom ratten på T4'an, men det var det värt! ;] Nu blev den ju min för en hel veckan framöver! =]
Stöp i säng direkt efter hemkomst och middag på måndagkvällen och var nästan samma visa på tisdan..


image107
Jag har just parkerat T4'an på Arlanda..


Onsdagen 17/10 så var det dags för husvisning i Vallvik.. Helt okej hus, fräscht och fint men rummen kändes små och svårmöblerade.. Verkar inte så genomtänkt direkt. Sen var läget inte det bästa heller. Synd det på ett såpass fint hus och till ett mycket bra pris! Inte ens ett lån hade behövts till det!
Vi kikar vidare iallafall, har detta hus kvar i tankarna men troligtvis blir det inget köp då det inte kändes helt 100..
Efter husvisningen så for vi in till stan och åt middag på Kina-restaurangen och sen blev det mathandling och till sist en sväng in till föräldrarna för att hälsa på.

Lördag 18/10 blev festdag.. Var in till stan en sväng på dagen och fixade lite inför festen tillsammans med Magnus.. Handlade dricka på Systemet och lite andra grejer.. Sen hem en sväng, åt mat och bytte om inför kvällen, åkte sen in till stan igen.. Linus var med han också så han kunde köra hem bilen.. Han själv hade ingen lust att sällskapa och dricka utan agerade bara chaufför åt mej dit. Hemresan fick jag dock ordna på egen hand.
Festen var trevlig, var väl runt 20-30 pers hemma hos Magnus. Spanade massa på hans Mazda ute i garaget också, jag och pojkarna.. Alla andra tjejer var kvar inne.. Skumma brudar! :P
Blev krogen framåt kvällen efter öl och grogg och annat.. Mycket trevligt! Åkte nattbuss hem vid 02:20 och klev inte av förrän 03:10, jäklar vilken resa! Tar normalt 10 minuter med bil..


image106
Party hemma hos Magnus...


Söndagen
bestod i att göra sedvanliga bakis-sysslor.. Humöret på topp liksom hälsan! Tvättade, dammade och städade T4'an med stor omsorg både utvändigt och invändigt i över två timmar så det skulle vara fin till på måndagkväll då det var dags att hämta brorsan igen.
Hockey på söndagkväll var det också, S/L förlorade mot Hedemora med 3-6 men för mej gick det med vinst som vann en matkasse på matchlotten. Inte illa! :]


image108

Nytvättad T4'a..


Måndag 22/10, jobbade som vanligt på dagen och sen for jag raka vägen hem och hämtade upp mamma och vi for ner till Arlanda igen för att hämta hem Linus och Carro. Allt gick bra och deras resa hade varit bra. Skulle få komma hem till dom nått tag framöver och få se massa bilder. Ser framemot det!
Sugen jag också på att dra iväg nånstans.. Linus också för den delen.. Får se om vi hittar på nånting framöver kanske.. Mycket troligt!
Det tråkiga med måndagen var att jag var tvungen att lämna ifrån mej T4'an igen.. ;[

Tisdag och onsdag ägnades hemma i sängen ungefär.. Vart så jäkla dålig att jag var tvungen å sjukanmäla mej från jobbet. Går inte att jobba när man inte kan prata och svälja utan bara snora, svettas, frysa och hosta.. Hua!
Fick besök en sväng på onsdan av en vän från Garaget.org.. Kent som jag var iväg och fotade bilen min tillsammans med häromveckan.. Hade lovat bränna en skiva åt honom med bilderna som togs, så den var den han var och hämtade. Ska väl iväg en till sväng och fota hade vi tänkt. Nån dag med bättre väder, var så jäkla grått och trist ute då vi var iväg..


image109
740 vs 740


Ja det var väl tiden som varit sen sist.. Dagarna går åt till att jobba och kvällarna slappar man och donar här hemma.
Helgen som kommer blir nog rätt lugn, har lovat att ta med mamma till stan en sväng imorrn så vi ska shoppa lite hon och jag. Ev att Linus följer med också, han hade lovat min farmor att hjälpa henne med datorn så han kanske gör det under tiden mamms och jag shoppar.

Nu ska jag surfa vidare och kanske slänga upp lite mer bilder på Bilddagboken..


Höres! -Om inte alltför länge hoppas jag denna gång :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0