Grym dag! =]

Det är fredag. Det är kväll. Det är helg. Så jävla skönt! =]

Jag gjorde min sista dag på jobbet idag. Ja, ni hörde rätt! Jag fick jobbet på TechCity! Väcktes av mobilen imorse av en glad Stockholmsk röst som berättade att de hade valt ut mej till jobbet. Mycket trevligt!
Ringde sen direkt upp min chef i Bollnäs och sa att jag hade fått jobb och börjar redan på måndag. Hon blev så lycklig - och ändå ledsen. Glad för min skull och ledsen för sin egen skull, nu när hon hade hittat sin stjärna i teamet som hon sa. Och det stämmer ju, jag har legat bäst till hela tiden senaste veckorna.

Jag och min chef hade ett samtal senast igår om hur det gick för mej på jobbet, hon hade suttit och medlyssnat på håll så att säga.. Kvalitetsmätning och sånna grejer. Allt var kanon, var nå små missar ibland bara. Glömde t ex att fråga om sms-avisering en gång.. Illa! :P Nä men det är ju inte hela världen, de får ju sin brevavisering ändå..
Så det var kul att höra iallafall, det har ju ändå inte känts så bra senaste tiden, jag har varit så jäkla less på allt.

Dagen började alltså väldigt bra idag. Myste omkring här halvnaken hela morronen, skickade sms och fick tillbaks och ringde telefonsamtal hit och dit. Sen for jag in till stan för att informera Arbetsförmedlingen om jobbet samt lämna in lite papper till Försäkringskassan. Köpte sen med mej en krämkaka och for hem till brorsan och fikade en snabbis innan jag fortsatte hem till mamma och pappa och fikade vidare där. Tyckte jag förtjänade det! ;]
Påväg hem sen så kikade jag förbi på Linus jobb och fick mej lite mer kaffe och nybakta bullar som han bakat idag.

Efter det var det dags att fara iväg upp till Bollnäs och jobba av sista dagen. Köpte med mej mat från MAX som jag åt innan jag började jobba. Blev kramkalas med chefen innan hon gick hem för dagen innan jag började. Hon var så glad och så ledsen. Kändes konstigt..
Jobbandet klarades av snabbt, fyra timmar går fort, jobbade bara 17-21.. Ringde ut på våran LaRedoute-kampanj och tog upp beställningar som kunderna förberett efter att vi ringt dom nåra dagar tidigare och berättat om ett bra erbjudande. Jag jobbade inte alltför hårt måste jag erkänna, det kändes lite menlöst. Gick massor av tid åt att prata med kollegorna och säga hej då.. Fortlöpande under kvällen så sms'ade pappsen även mej och berättade om hur det gick i S/L-matchen.. Hade kameran med mej till jobbet för att sen kunna fara direkt till ishallen efter jobbet, men när jag kommit halvvägs hem så fick jag besked om att matchen var slut och att S/L vunnit med 2-1. Åkte ändå dit och fick mej lite papper så jag kan dona med statistiken.

Nåja, nu väntar sängen efter en helt grym dag. Jag är så lycklig! :]
Imorrn väntar bilspanande, dragracing på Flygstaden. Ska bli trevligt! Har laddat kameran redan! Kvällen lite oklar, men det lutar faktiskt åt en groggkväll igen.. Hör och häpna! Trots att det blev mycket grogg förra helgen så suger det fortfarande lite i strupen efter alkohol.. Detta trots att jag firat med lite Jäger ikväll. Vi får se imorrn helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0