Västkusten..

image89
Ett sista farväl..



Hemma igen efter en tid på västkusten.. Sammanfattning av dagarna sen sist..

Torsdag: 60 mils bilresa, åkte på förmiddagen och kom fram på kvällen. Blev ett matstopp på Max i Örebro där jag såg en väldigt stilig Audi TT som gjorde min dag.
Sen på kvällen kom även Linus faster med familj till gården och skulle bo där med oss.

Fredag: Begravning för svärfar. Massa förberedelser på morronen tillsammans med faster och nåra andra släktingar till Linus som kommit dit för att hjälpa till eftersom vi skulle ha fikat på gården efter begravningen.
Själva akten i kyrkan gick väl rätt bra antar jag. Stämningen var inte på topp direkt men det brukar väl inte vara så heller. Jobbigt att se så många ledsna människor. Speciellt när man själv är på bra humör.
Mycket folk i kyrkan, över 100 st! Skulle jag dö så kom nog bara mor och far.. Men men, svärfar var en populär karl med många kontakter. Blommor och hälsningar i överflöd. Bl a från Linus mormor, det tyckte jag var kul! Ett av svärfar ex var också där och kom fram och pratade lite efteråt, hon var väldigt ledsen.. Ett annat ex var också där, den hemska människan... Tyckte inte synd om henne! :P
Fika efteråt för ca 30 pers som sagt hemma hos "oss".. Landgångar och dricka samt kaffe och tårta på det.

image87
Kistan i kyrkan..


Lördag: Tog oss en tur förbi graven där Linus farfar ligger och kikade på alla blommor som svärfar fick under begravningen. Även svärfar kommer att stoppas ner i den familjegraven så småningom när allt är klart..
Munkedal nästa punkt på schemat, hälsa på Linus mamma, ett snabb-besök.. Hon var lika knäpp som vanligt..
Loppis-besök, shopping och lunchande blev det också innan vi vände uppåt igen till Hedekas till Linus farmor för att dricka kaffe samt prata igenom lite. Linus farbror med sambo var också där, blev ju fullt i vårat hus..

image88
Linus vid familjegraven..


Söndag: Hemfärd till Ljusne i två bilar. Jag hade våran 740 och Linus tog svärfars Golf.. Ska sälja den hade vi tänkt, igen bil vi vill ha precis.. Iofs turbo -men diesel! Hua! Och ful som fan!
Blev fyra stopp under resan hem, tankning och luftpåfyllning i Åmål, lunch i Grums, Biltema-shopping i Örebro samt middag och lite shoppande på IKEA i Valbo. Kom hem vid 18-tiden, lastade ur bilarna på grejer vi plockat med oss och sen for vi hem till mina föräldrar med lite grejer vi köpt åt dom där nere..

Har bara slappat sen vi kom hem, det behövs verkligen! Jag är så grymt jäkla trött! Har inte sovit mycket alls denna helg.. Fasterns ungar har härjat konstant, natt och dag -jobbigt!
Blir sängen tidigt ikväll och sen ladda för ny arbetsvecka eller snarare utbildningsvecka.. Får se hur mycket jag har missat genom mina två lediga dagar..
Bilder kommer så snart jag får tid och ork över...


image90
Begravningklädsel..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0