Dan före dan..

Imorrn är'e julafton. Äntligen! Får se om tomten kommer eller hur det blir. Nåja, nån måste ju alltid vara tomte så det löser sig på ett eller annat vis.
Julafton ska tillbringas hos mina morföräldrar tillsammans med släkten, ska bli riktigt mysigt! Lego får vara chaufför och jag dricker. I vanlig ordning! ;] Var samma idag när vi var till mina föräldrar och åt middag, bjöds på tacos i Ljusne för mej, Lego, brorsan och Carolina.

Har varit ledig från jobbet i två dagar nu, den enda julledigheten jag tar i år.. Så till veckan blir det att jobba måndag, tisdag och fredag. Segt att inte vara ledig så mycket men det ska nog gå bra ändå. Känns som att vi har hunnit klara av massa saker här hemma och även på nätet - fick internet i fredags - äntligen!
Fan, man känner sig naken utan internet!! Knäppt hur det kan bli! Bilder på Bdb har jag försökt komma ikapp med också, för dem som undrar så läre man vara inloggad som medlem för att kunna se mina bilder nuförtiden. Detta pga alla anonyma och mindre positiva kommentarer som dykt upp allt oftare men också då de på jobbet har hårdare regler gällande vad som får publiceras på ens blogg/bilddagbok mm..

Hade julfest med jobbet i torsdags också förresten, det var riktigt trevligt, maten var ok men ölen var toppen! :D Kom att tänka på att jag inte haft en nykter dag sen julfesten.. :S Och det lär ju fortsätta, blir icke nykter imorrn och säkerligen inte heller på juldagen då vi ska upp till Bollnäs för att fira jul med svärmor och Legos släkt eftersom vi får hem Samuel på juldagsmorgonen. Annandagen blir kanske inte nykter heller.. Ska visst på bandy i Bollnäs då, sägs att man icke ska vara nykter om man går på sånt.. Kanske lika bra det. Jag har aldrig varit på bandy - inte ens på den tiden då lillebror spelade.. Illa! Jag har hållit mej till hockey istället jag.
Apropå hockey så skulle Lego och jag ha varit och åkt lite skridskor igår eller idag men vi båda mår inte helt 100.. Förkylning på gång lagomt till julafton. Kanon! Eller inte.. Snorar, nyser, ont i halsen och blöt i ögonen. Inte bra! Hoppas vi inte smittar tomten imorrn bara!

Nu ska jag ta med mej karl'n och krypa upp i soffan och slöglo lite på tv innan det blir sängen.

Btw.. Jag har fått en julklapp redan! :D Fick underkläder av min älskling. Tack - du är underbar!


God Jul på er alla!!

Kommentarer
Postat av: myran

God Jul Linda!



Hoppas du har en bra ledighet !



kram

2008-12-24 @ 13:25:42
URL: http://mcmyran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0