Julen över..

Ja, så var julen och ledigheten över då, imorrn börjar man jobba igen. Det har varit en skön veckas ledighet. Däremot känner jag mej inte riktigt utvilad som man borde efter en vecka hemma. Det har varit fullt upp hela tiden dessutom har jag varit förkyld och hängig hela tiden! Grymt segt har det varit! Imorse var det så jag knappt ens kunde dricka kaffet till frukost, så djävulskt ont i halsen! :[ Jag hoppas verkligen det blir bättre till imorrn när man ska jobba. Kort vecka iaf; endast måndag, tisdag och fredag.

Det har blivit många turer till Bollnäs under ledigheten eftersom Legos bror med familj kom upp från Ljungby för att bo hos svärmor. Julafton firade jag och Lego hos mina morföräldrar tillsammans med min familj och moster med barn. Det var riktigt trevligt!
Snäll hade man varit också tydligen, fick nämligen en hel del paket! Vi hade två tomtar i år; hunden Wille och mina söta papps. :]
Julklappsskörden såg ut som följer; underkläder och presenkort på Harmoni på manikyr och ryggmassage från Lego, perkulator, tunika, kofta, två halsdukar, mössa, sprit, cider, ljuslyktor, chokladsmältningsapparat, parfym, choklad, lampor, halsband, pengar, glas mm..

Juldagen tillbringades i Bollnäs hos Legos mamma, Lego var först och hämtade Samuel på morgonen och han fick öppna sina julklappar från oss och de i min släkt innan vi sen åkte till Bollnäs där vi blev bjudna på mat och sen kom Tomen dit också och det blev ytterligare paketöppning. Det jag fick av dem var godis, ljuslykta och lotter.

Annandagen började med en tur upp till Bollnäs för att hämta svärmor och sen raka vägen ner till Valbo för lite mellansdagsrea-shoppande. Hittade lite smått och gott efter att först ha fikat gratisfrukost på Ikea. Sen åkte vi upp till Bollnäs igen och snabbfikade innan jag och Lego åkte upp till Sävstaås för att jag skulle få uppleva mitt livs första bandymatch, Bollnäs-Edsbyn. Slutade 4-4 och det var tydligen rätt bra om man ser det med Bollnäs-ögon.. Det var ju inte riktigt så bra som hockey måste jag medge.. Vi kom dit en bra stund innan matchen började och redan då var det massa folk på läktaren.. Hemma i Ljusne, där kommer man till matchen lagomt till nedsläpp och får då kanonplatser - var man vill i stort sett - och slipper även trängas med fyllskallar!!
Efter matchen bjöd svärmor alla på middag, en underbart god lasagne och sallad med tzatsiki till det. Mumma!

Igår, lördag så vart det också en tur upp till Bollnäs, då för att fika hos Legos mormor samt säga hej då till Legos bror med familj som skulle åka hem till Ljungby tidigt imorse.

Idag söndag har vi slappat en hel del, var även iväg och mathandlade lite och sen ut en sväng till Ljusne för att hämta min bil som Linus har kikat på, den drar lite väl mycket för tillfället vilket ju inte känns så bra.. Får se om det blev bättre efter lite justeringar.. Sen fick vi besök av Mattias så han och Lego har donat med lite billjud under eftermiddagen och sen åt vi middag tillsammans allihop, Lego gjorde sin goda tacogratäng. Mums!

Har precis fått lugnt här nu efter att Linus var hit en sväng också, han hämtade nå stereoprylar till sin bil..Jag vet inte så noga vad det var, huvudsaken att det dunkar i bilen tycker jag! ;]
Strax blir det väl sängen antar jag, eller så kryper vi upp i soffan och ser film.. Jobbet imorrn iaf, får se hur det går med min onda hals.

Höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0