Hockey..

Var ju på hockey förra lördan förresten.. Det var mycket skoj! Kul att komma iväg litegrann, var många år sen jag var ner till Stockholm på hockey nu.. Förr i tiden åkte vi alltid på Sweden Hockey Games som det hette då.. Innan alla sponsorer kom in i bilden.
Första matchen vi såg, Finland-Rysland slutade 0-5. Finland var inte alls vad jag hade tänkt mej. Trodde de skulle vara bättre faktiskt, däremot blev jag riktig imponerad av den ryska målvakten Semen Varlamov, mycket duktig! :]
Efter den matchen tog jag ett varv bland affärerna i närheten av Globen innan jag intog en lyxmiddag (hmm...) på McD på stående fot då det var grymt mycket folk där.. Sittplats var inte att tänka på! Suck!
Sverige-Tjeckien slutade med vinst 4-2 för Sverige! underbart! Grymt tryck och en jäkla härlig stämning!

Hemresan var desto tråkigare.. Vi hann knappt ens komma ut ur Stockholm innan busschauffören meddelade att vi bara skulle stanna på en mack för att fylla på vatten.. Jaha, vad häner då då, jo kylarvattnet rann rakt igenom
 och plaskade så fint på marken under bussen.. Visade sig att en kylarslang hade gått av och vi fick invänta Volvo-jouren som kom och hjälpte oss. Efter lite drygt två timmar på Shell-macken i Solltuna kom vi äntligen därifrån iallfall, en lång men helt okej dag! :]


image207
Entré deluxe..

image208
Kenny Jönsson





När vi ändå pratar hockey kan jag bara meddela att brorsan stod senaste matchen för S/L och gjorde det riktigt bra. Trots att han fick en jäkla smäll på fingret på uppvärmningen så valde han att ändå stå matchen igenom.
S/L vann även matchen med 7-4 över Gävle GIK. Återstår nu bara två matcher på säsongen, hemma på onsdag och borta på söndag. Inget avancemang eller så denna säsong, klart däremot att de har säkrat kontraktet i division 2. Härligt! :]

Hockey ska göra ont! :P


image209
Linus Larsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0