Nytt år..

Hmm ja, det har ju faktiskt varit nytt år i nästan en vecka.. Jag har helt enkelt inte haft tid att uppdatera.

Kör en snabbis över tiden sen sist:

Juldagen: Middag hos föräldrarna tillsammans med Linus och Carolina. Julmat, öl och allmänt mys i soffan med godis och tv-tittande.

Annandagen: Bara vara hemma Linus och jag för att mysa. Tog oss en promenad på dan hem till föräldrarna som dock inte var hemma.. Istället tog vi ännu en promenad med hundarna och när vi sen kom tillbaks hade mor och far kommit hem, hade varit och shoppat lite på rean..

Jobbade sen två dagar och på lördagen var det dags att komma ut och vara lite sällskaplig tillsammans med Linus och Carolina. Bjöds på ost- och kexkväll och vi spelade spel och hade det riktigt trevligt hemma hos dom i stan.

Söndag 30/12 blev en lite oplanerad resa till Valbo för lite rea-shopping tillsammans med mor och far. Mycket trevligt! Inhandlades lite diverse smått och gott samt att vi spanade in nya möbler till huset Linus och jag. Inget vi köper nu utan det blir när vi flyttat, har ingenstans att förvara nåra möbler. Det som i första hand ska köpas är ny soffa, köksmöbler, sängar och sänggavel, garderober och ev matrumsmöbler.

Nyårsafton tillbringades här i Ljusne. Vi hade bjudit hem Linus och Carolina på middag, blev även efterrätt, snask och alkohol. Spelades spel och såg film innan vi vid tolvslaget gick ut och kikade på raketerna. Lurade ett tag på att åka till stan och gå på krogen med vi struntade i det.

Tre dagars arbete blev det denna veckan också.. Tele2 stänger inte bara för att det är mellandagar.. Framöver blir det massa jobba.. I överflöd känns det som.. Fått en dåligt schema men det är väl sånt man får ta antar jag.. Jag hatar att få börja sent om dagarna. Jag skulle hellre ha ett arbete där man börjar tidigt och sen får kvällarna fri, så svårt att hinna med saker nuförtiden.. Men men, jag söker vidare efter ett bättre jobb, sitta och vara trevlig hela dagarna är inte riktigt min grej. Men det funkar tills vidare. Man får tyvärr inte vara alltför kräsen idag. Många som inte har nått jobb ju.

Min dator dog i veckan också.. Nätaggregatet small så vi fick beställa ett nytt, som fantastiskt nog kom i fredags! Hur skulle jag annars ha klarat helgen utan dator!? Gah, hela mitt liv är ju där! Kör ju all musik, radio och film å sånt genom datorn.. Dagens i-landsproblem.. ;] :P

Nåja, nu ska jag pilla på en liten sammanfattnings-lista över året som gått.

image124

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0