Ångestfylld början på veckan..

Som förmodat var det grymt tungt att kliva upp ur sängen igårmorse.. Jag hade sovmorron men vad hjälpte det när jag hade varit uppe halva natten liksom!? Ångest, ångest!
Bara tanken på att man skulle jobba dagen efter.. Och framförallt att alla ens underbara vänner fortfarande har semester.. Tungt. Det ringde inte mycket igår men det var segt ändå, många mail att gå igenom med nya rutiner och nya produkter..

Idag hade jag en rosa dag.. Dvs endast mail och chatt.. Riktigt skönt! Mjukstart på veckan liksom. Imorrn är jag ledig också, men jobbar å andra sidan lördag..
Imorrn ska Linus och jag fara till Falun och köpa bil. Har ju varit på jakt efter en 940turbo-motor ett tag men inte hittat nått lämpligt objekt fram tills igår när vi hittade en hel bil på Blocket.. Linus mailade säljaren frågade massa saker och sedan ringde säljaren upp mej och berättade lite om bilen. Så det blir en tripp till Dalahästland imöra. Skoj! 945 LTT med 210hk, BSR steg 3,  inte alls dumt! Kan gå bra den med andra ord! Bra 50hk mindre än i brorsans S60 T5.

Apropå brorsan.. Mamma ringde tidigare ikväll och hade hört på polisradion att det var ett pågående inbrott på brorsans gata. Någon hade brytit sig in i en röd bil på hans parkering och hade även varit runt och känt på dörrarna på en blå Golf, brorsans.. Inget visade sig vara trasigt på bilen iaf när brorsan kom hem och kunde kolla på den. Som tur var!
Var en tjej som bor granne med Linus som hade sett en utländsk man som var kanonhög och strök omkring där på parkeringen och sen hade hon larmat Polisen. Får väl se i tidningen imorrn om de fick tag på honom.
Tur att det inte var S60'in de var på, då hade dom fått med lillebror att göra kan jag tala om!

Annars idag så blev vi bjudna på mat hos Lego och Anna som tack för att Linus hade hjälpt dom med en bil idag.. Det var mycket trevligt. Jag trodde endast att jag skulle hämta Linus hos dom efter jobbet men då visade det sig att de ljugit lite för mej och att vi även skulle få mat där. Nice! :]

Nu blir det sängen här.. Ska åka runt 10-tiden imorrn hade vi tänkt, säljaren av bilen jobbade skift så det passade honom bäst om vi kom runt 12-tiden.

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0