Helgen..

Ny vecka nu igen. Sista veckan på semestern. Tog ju bara två veckor. Blir kanske mer senare..

Idag har vi haft besök av en bekant som var hit med sin tjej och sin son.. Druckit kaffe och pratat gamla Volvosar ungefär. Trevligt trevligt! :]

Insåg att jag inte uppdaterat nått över helgen. Vet inte varför, har väl inte haft så överdrivet mycket att göra och därmed inte så överdrivet mycket att rapportera om heller för den delen. :P

Lördag, det sket sig med dejt.. Maria var fortfarande sjuk så det blev inget. Slappade här hemma och plockade, ställer iordning server-rummet nere i källaren samt röjer ur kartonger och påsar som står oupp-packade ännu, ställer upp på vinden, det går sakta med säkert framåt.
Mammsen kikade förbi och jag plockade hennes ögonbryn och sen smaskade vi jordgubbar och glass. Tog in första skörden med jordgubbar från vårt eget land - helt underbart! :]
Även pappsen kom förbi efter att jag hade frestat honom med ett mms på glass och jordgubbar.

Söndag, "grejar-dag" här hemma, fortsätta med det allmänna röjandet.. Linus jobbade 16-21:45.. Ensam kväll med andra ord, skulle precis till att skicka iväg ett sms till brorsan för att höra vad dom hade för sig men innan jag hann göra det så ringde han.. Äckligt!!
Han undrade iaf vad jag hade för mej och frågade om han fick kika förbi eftersom Carolina jobbade kväll. Så han kom hit och jag klippte håret på honom och sen drack vi kaffe och pratade skit och såg tv. Sen blev det även middagsdags och brorsan hade inte ätit så vi fixade ihop lite äggröra som vi sen åt innan han for hem runt 21:15.
Strax därefter kom Linus hem och då satt jag framför datorn och surrade med mor på msn. Visade sig att hon och pappsen skulle ta vovvarna kvällspromenad då så jag beslöt mej för att sällskapa dom.

Pappa hade tagit med borsten för att borsta ur Nelly efter vägen också. Hon lossar massa päls just nu. När vi kommit en bit så borstade han ur hennes päls och jäklar va mycket det lossnade.. Hela vägen blev full av hårtussar. Såg riktigt roligt ut! Såg ut som om man hade slaktat nått djur där eller så! =]

Nelly borstades av pappsen på kvällspromenaden..

 

Nyklippt och nyblonderad jag..


Nu blir det nog att studsa in i duschen och fräscha upp sig lite, ska åka på bilbingo ikväll med mammsen. Lovat att ta med henne på det nu när jag har semester. Pappsen är inte så sällskaplig på sånt tyvärr så jag får ställa upp för henne.
Lurade på om jag skulle ut och krafsa lite ogräs först.. Eller om jag tar det en annan dag.. Hmm, svårt! Vi får se helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0