Hemma igen..

Ja så var man hemma igen.. Tiden går så jäkla fort när man har roligt! Åkte vid 10 igår och kom hem strax efter 14 idag. Varit hemma en timma nu. Kurrar i magen, dags att fixa sig nån sorts lunch/tidig middag.. Blir nog nåt lättare nu och nånting lättare även senare. Ensam hemma är jag dessutom.. Fick sms från Linus imorse att han skulle jobba 14-21:45, precis så vi inte hann ses.. Samma igår, han jobbade när jag klev upp för att åka till Hudik..

Gårdagen var helt underbar iallafall. Lena mötte upp mej på stationen i Hudik och sen drog vi rätt ner på stan och shoppade, fikade, provade kläder, lunchade, pratade skit, kommenterade folk och besökte en frisör innan vi slutligen köpte med oss Kina-mat för att sen åka hem till Lenas svärmor i Forsa där hon var hundvakt. Där mötte vi upp Lenas pojkvän Tomas och åt maten ute på altanen i solen med utsikt över vattnet. Riktigt härligt!

Sen blev det vin, cider och Tequila Rose växlat med massa tjejsnack och iordningställande av oss själva inför utgången i Hudik senare under kvällen. Tomas körde in oss och vi var ut på Tre Bockar. Mycket folk dock väldigt unga människor.. Vi kände oss som om vi kom från nått äldreboende!!
Vakterna skrattade åt oss när vi visade våra körkort för att komma in.. "Ojoj, en 82'a, det var sällsynt".. Hmm.. =]
Eftersom varken Lena eller jag är från Hudik så kände vi inte en kotte, trots att det var massa folk där, och inte en människa utnyttjade dansgolvet!? Skumt ställe!
Massa pöjkar var på oss och frågade om vi också hade tagit studenten nu.. Hmm.. Inte direkt då! :P

Det bästa var nog ändå när Lena och jag gick ut för att få oss lite luft. Tog en liten promenad och spanade i skyltfönster och när vi sen stod och pratade en stund innan vi skulle gå in på krogen igen så hörde jag nån ropa mitt namn.. Va fan, jag känner ju ingen i Hudik!? Visade sig vara en ex-Ljusnebo ju! Underbart! =] En kompis till brorsan.

Eftersom det bara var yngre skumma människor där och inte nått vidare drag så ringde vi efter skjuts redan runt 00:30.. Sen satt vi hemma hos Lenas svärmor och drack lite mer och pratade skit innan vi gick och la oss.
Vaknade pigg och utvilad vid 10-tiden idag. Tog lite hundpromenader och pratade skit innan Lena sen skjutsade mej till Hudik för att åka med tåget hem igen.

Så, här är jag nu.. Dags att fixa nån mat nu! Fastnade lite på msn med mor och far som haft utfrågning om gårdagen samt ett par söta vänner.

Ses senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0