Semester!

Japp så var det semester då! Har inlett den lugnt, vi sov länge och sen har vi varit in till stan och mathandlat lite.

Invigde semestern redan i fredags efter jobbet med fest hos Kent och Jenny och nåra bekanta till dom. Det var riktigt trevligt, jag lyckades suga i mej halva min Jäger-flaska.. Hade en flaska vin med mej också, blev två glas druckna ur den..
Det var en trevlig tillställning iallafall, pratades bilar i överflöd.. :]

Lördagen var lika bra som en vanlig bakfylledag för min del. Vaknade 09 trots att jag kom hem rätt sent. Linus hämtade mej på festen strax före 02.. Sen donade vi lite här hemma och bar upp saker på vinden innan vi tog oss en cykeltur hem till föräldrarna med extraljus som hade jag vunnit på Tradera till pappsen.
På eftermiddagen så for jag till Mohed marknad med mor och far eftersom Linus skulle jobba. Mest skit där men jag köpte lite godis iallafall, vann även en chokladkaka! :] Blev bjuden på hamburgare där också, mycket mumsigt.
Kikade in på en loppis påväg hemåt också, men gjorde inget fynd där. När vi ändå var ut och gled med pappsens bil så tog vi en tur in till stan och jag blev bjuden på mat. Kebab med ris på Trädgårdsbaren, riktigt götta! :]
Efter maten tänkte vi fara upp till brorsan och få oss en kopp kaffe men han visade sig vara hos en kompis så vi struntade i det, åkte på macken och köpte oss varsin glass istället.
Kaffe fixade vi när vi kom hem till mor och far istället. Linus hade ju ändå inte slutat jobbet för dagen så det var lika bra att stanna hos familjen.

Söndagen ägnades åt att plocka och dona ännumer här hemma, massa mer saker kom upp på vinden. Har ju varit lite lätt kaos här sen flytten.. Kartonger och påsar med diverse saker har fyllt källaren och ett av rummen är på övervåningen. Börjar se bättre ut nu iallafall! Hinner inget under veckorna så man får passa på nu när man har semester.

Linus fick rycka ut och jobba på eftermiddagen, 16-21:45.. Jag poade lite här hemma i lugn och ro och försökte hitta på nått roligt med nån men jag tror ingen tycker om mej. Till slut ringde iallafall brorsan och tyckte att jag kunde komma in till stan till dom och se film och så blev det. Även mor och far kikade förbi en sväng. Vi såg tv, drack kaffe samt åt glass och vetelängd som mamma hade köpt med. Innan dess hade brorsan, Carolina och jag ätit lite vindruvor, ost och kex. Vi hade en trevlig kväll och jag kom hem efter 23 tror jag..

Idag är det måndag och inget var planerat utöver mathandlingen. Däremot så ringde mammsen för en stund sedan och undrade om jag hade lust att följa med henne till stan på bilbingo. Och eftersom jag inte har nå för mej så kan jag lika gärna göra det. kanske vinna lite pengar om man har tur!?
Även så länge är nästan inget planerat för dessa två lediga veckor men det kommer väl. På onsdag ska jag upp till Hudik till en ex-arbetskamrat och vi ska shoppa lite och sen blir det utgång på kvällen. Blir att sova där uppe eftersom Lena är hundvakt åt någon och då har tillgång till lägenhet. Blir troligtvis att jag tar tåget upp, bil är inget bra om man ska dricka.. Ska kika lite närmare på tågtider ikväll hade jag tänkt. Anna skulle också komma upp och gå ut med oss, fast då nykter eftersom hon fortfarande jobbar. 

Måste få till lite mer dejter också! Hör av er när det passar!!! Jag ska till Alfta, Gävle och Enånger när det passar.. Och sen ska jag ju ha hem folk också..

Nu ska jag smita ner i källaren och se hur det går för Linus som målar ett av rummen därnere eftersom han ska ha det som serverrum för våra datorer.

Ses och skrivs!!


//Linda.

Kommentarer
Postat av: Cia

Hörru Bruden!!



Skulle ha haft längre semester du! med alla dejter som skall bokas in.. Synd att vi har festen hemma på onsdag annars har man kunnat hängt med du får hälsa Lena och sedan måste vi planera in en date i Växthuset med lite trevliga brudar.. :)kram

2008-07-07 @ 17:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0