Festligheter!

Ja, sånna har det varit i överflöd nu senaste tiden känns det som..

Festen med jobbet i fredags var riktigt kul, det bjöd på god mat och alkohol! Mycket trevligt! ;] Jag hade tänkt ta det lugnt men det gick liksom inte riktigt av nån anledning.. Va fan, man dricker ju inte så ofta så det är lika bra att köra hårt när man ändå är i farten! Jag hade tänkt fara hem runt 22-23-tiden när festen beräknades vara "klar", iallafall i festlokalen där vi höll till. Men vi hade bästaste Malin som chaufför jag och Anna så vi drog på krogen och sög i oss ännu mer alkohol och blev kvar där halva natten.. Anna hade beställt hämtning till runt 01-tiden och det gjorde även jag. Fick skjuts av min vän Kent hem, riktigt skönt att slippa åka nattbuss verkligen! Tack för skjutsen vännen! :]

Lördan var det jobbet som gällde till en början. 9:30-14:30.. Jag vaknade pigg och utvilad redan 06:17, detta trots att jag inte kom hem och kom i säng förrän framåt 02. Linus fick skjutsa mej till jobbet och det gick bra för min del men det fanns andra som inte verkade lika pigg som jag dock.. När min arbetsdag var slut så väntade lillebror och Carolina på mej utanför jobbet för att ta med mej hem till Ljusne. Var hem en snabbis och bytte kläder innan vi promenerade bort till mormor och morfar för 70-årsfest. Mat och alkohol i överflöd även där! Ojoj, alkoholist nästa!? ;] :P
Vi blev kvar rätt länge där hos morföräldrarna och det var riktigt kul, släkten samlad i vanlig ordning.

söndagen var det dags för oss att ta emot släkten. Linus fyllde nämligen år, 29 stycken närmare bestämt. Dessutom firade han och jag 8 år tillsammans.. Vi städade och bakade på förmiddagen innan släkten kom på besök och det blev lyckat, känns bra!

Slutligen idag tisdag så var det så dags för min kära papps att fylla år, 49 för hans del. Så nu är tårthelvetet över iallafall. Det bjös iofs inte på tårta hos föräldrarna heller.. Ananaspaj med glass och hallon. Var inte tänkt att Linus och jag skulle bjuda på tårta heller utan bara ha kladdkaka och grädde men vi "ärvde" en tårta av mormor.. Hon hade köpt två stycken till sitt kalas men det räckte med en så den andra fick vi med oss till vårt kalas.

I övrigt då? Jo, bilen går bra.. Jobbet går bra. Jag vet inte mer.. Det känns bara som att jag inte riktigt hinner med allt jag skulle vilja göra.. Det ska bli skönt med lite ledighet till helgen, få tid att greja ute i trädgården och promenera. Jag har känt mej lite instängd senaste tiden, för mycket att göra hemma på för lite tid. Jobbet tar stor del av dagen och förra veckan var 6-dagarsvecka och fullt upp på kvällar och dessutom kalas då på den enda lediga dagen.

Jag måste försöka få till lite dejter med diverse söta människor innan jag blir galen. Jag hinner inte träffa mina vänner. Jag dör om jag inte får göra det! Så jäkla irriterande bara att dom inte bor nära. Det är så jäkla lätt att man tappar kontakten. Det vill jag inte. Det är tre personer just nu som jag saknar nå grymt. Jag måste göra nått åt det, kanske redan i helgen när man är lite ledig!? Fast många har ju annat för sig när det är midsommar, jag tycker dock inte det är nått att "fira" direkt.. Nåja, vi får väl se vad som händer.

Det som gör att man håller humöret uppe är mina arbetskamrater. Jag har Anna och Malin vid min sida. Det är grymt! Grymt goa tjejer! Vi har så jäkla kul på jobbet tillsammans! :]

Nu ska jag väl kanske krypa ner i sängen och läsa lite. Har sovmorron imorrn, jobbar kväll 10-19.. Inte så upphetsande..
..Men vem vet, jag kanske blir kvar här framför datorn i flera timmar till också!? Alltid lätt att fastna om man träffar på nån söt vän på msn, surfar runt och bara lyssnar på musik...

Kommentarer
Postat av: Malin @ work

Hähä, och du är en grymt go tjej! Är glad att jag har er toktjejer mitt emot mig! Många skratt blir det :D

2008-06-17 @ 23:06:59
URL: http://mallingen.blogspot.com
Postat av: cia

Det är så man blir lite avis va ni har kul på jobbet :) Tur att man åtminstone ser er emellanåt..

Håller med dig ang midsommar.. //Cia

2008-06-18 @ 22:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0