Ny vecka..

Ja en ny arbetsvecka har just börjat.. Den förra blev lite sönderryckt eftersom jag var ledig på onsdan och istället jobbade i lördags.. Lite tjatigt att inte få två lediga dagar på rad tycker jag men det funkar det med. Lördan på jobbet flöt på rätt bra trots att jag inte hade nån mer arbetskamrat i mitt rum. Fåret Frank var ju där såklart men har är så tystlåten av sig. Han kom till vårt rum i mitten på förra veckan i samband med att Tele2 presenterade sin nya hemsida. Cia vår spexare nummer 1 kunde inte låt bli honom utan gick rakt på och antastade honom med lite av Eriks tillhörigheter och posade lite så jag fick ta en bild av dom. Se nedan!

Cia och Frank


Helgen gick med andra ord väldigt snabbt. Hade tänkt städa på lördageftermiddagen efter jobbet men istället hamnade vi i Bollnäs hos svärmor. Lego, Samuel och jag. Det var trevligt! Även Legos syster kikade förbi med sin dotter. Påväg hem stannade vi till hos en bekant till Lego så klockan var rätt mycket kvällen innan vi kom hem.
Sov länge på söndan eftersom jag sov så jäkla dåligt på lördan.. Vaknade tidigt på morron av att det var fullt i sängen och jag låg på själva sängramen.. Man ska fan i sova tre pers i en liten dubbelsäng på 140 cm!! Efter att ha försökt trycka iväg Lego mot Samuel så gav jag upp, han var som fastvuxen i sängen, tog mitt täcke och min kudde och intog Klippan i vardagsrummet istället. Sov där tills klockan ringde 08 och det var dags att kliva upp och göra sig iordning för att jobba..

Söndag var ju Fars dag.. Vi möttes upp nästan hela släkten hos mina morföräldrar; jag, Lego, Samuel, mamma, pappa, brorsan, Carro, moster och mina två kusiner. Var bara mosters karl som saknades. Det var första träffen för Lego med hela mian släkt samlad sådär hos mormor och jag tror att han gjorde ett bra intryck. Om inte annat så gjorde Samuel det! Mormor avgudar honom redan och passade upp på honom som om han vore en liten prins. :]
Det bjöds på smörgåstårta och vin till det och därefter kaffe, med kakor, bullar och likör. Efter allt fikande blev det i vanlig ordning grogg och snacks i soffan framför tv'n. Riktigt trevligt som alltid!! :D
Jag råkade bli onykter och tvingades lämna bilen i Ljusne. Hehe! Åkte i två bilar dit eftersom Linus skulle kika på min bil då det uppträtt lite underligt senaste tiden, vill gärna dö när man startar den då den är kall samt att den bara tappar all kraft och dör ibland när man kör.


Morfar, pappsen och moster på Farsdagsfirande i Ljusne


Hämtade tillbaks bilen idag efter jobbet och nu går den bra igen. Har även gått tillbaks till bensin nu från Etanol då det inte lönar sig att köra på E85 längre efter höjningen av literpriset här i veckan. Häromdan kostade E85 9:59kr/l och bensinen 10:64kr/l eller liknande..

Nä, nu ska jag ut i vardagsrummet till Lego och Mattias som är här. De spelar GH och jag ska väl sällskapa lite med dom om jag inte ska slänga upp lite mer bilder på Bdb.. Har fortfarande en hel del att ta igen från senaste tiden.. Men men, det kommer så småningom! ;]

Förresten, vi städade här ikväll, känns grymt bra! Massa tända ljus och allmänt mys nu! Me like!

Kommentarer
Postat av: myran

Ja vad ska man säga???



Lika barn leka bäst :)

2008-11-11 @ 09:45:05
URL: http://mcmyran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0