Semestern över!

Sista dagen på semestern idag, jag har knappt suttit vid en dator på hela tiden!

Semestern var grym och det gick på tok för fort!! Vi hann åtminstone med våran lilla inplanerade resa helt oplanerat förra tisdagen.. Var tänkt att åka på torsdagen men fick för oss att resa redan på tisdagkväll eftersom det blev utlovat finväder på onsdan..

Åkte tisdagkväll, stannade på en p-plats i Karlstad och sov där för natten innan vi sen for tidigt på onsdag ut mot västkusten med Tanum, Grebbestad (där det hade haglat som fan -såg ut som snö!!) sen vidare ner genom Fjällbacka och till vår första anhalt Hunnebostrand där vi hade bokat hotell för natten, gick på Nordens Ark direkt efter att vi hade chackat in på hotellet och vi fick se alla djuren.
På torsdag fortsatte vi vidare söderut genom Lysekil och stannade i Göteborg på Volvomuseumet, mååååånga fina bilar där! :D Dessvärre avled min D70 mitt uppe i allt fotande, spegeln fastnade i uppfällt läge och gick inte att få ner, pratade med Nikon-supporten som hänvisar oss att skicka in kameran för reparation då detta inte går att lösa själv.. Snopet när man är på semester! Så efter besöket på museumet åkte vi vidare till NetOnNet och MediaMarkt och spanade ny kamera, valet föll på en D90 efter att ha ratat D5000 totalt då den inte alls låg skönt i näven.  Så vi lämnade Göteborg med en D90 och 10 000 kr fattigare.. Och då köpte vi bara själva kamerahuset! Inget objektiv till eftersom det vi hade tänkt köpa till inte fanns hemma..
Tanken var att vi skulle sova i Halmstad den natten mellan torsdag och fredag men vi drog hela vägen ner till Malmö där vi tog ett Scandic-hotell mitt i city, grym frukostbuffé där! Fredagen ägandes åt lite shopping i Malmö och även test av nya D90'in på 740'in och Turning Torso.. Rejäl byggnad!!

Efter Malmö åkte vi till Eslöv där vi hade bokat hotell för hela helgen iom Vallåkra som vi besökte bägge dagarna och ställde ut bilen. Lördagen var blöt, det tokregnade halva dagen och vi klafsade omrking där i leråkern.. Härligt härligt.. Men vi höll ut och trotsade regnet som senare avtog. Söndagen var grym, sol och fina bilar i överflöd! Dock en hel del skit skall tilläggas!! Det var en upplevelse att vara där, men frågan är om det är värt att åka dit enbart för träffen/utställningen? Lite överreklamerat skulle jag vilja påstå..

När Vallåkraträffen var över på söndagen så körde vi mot Ullared, stannade till på Tylösand i Halmstad för fika först.. Sen hyrde vi en stuga i Ullared från söndag till måndag för att sen shoppa massor på måndagen innan vi sen for vidare upp till Ljungby till Legos bror med familj där vi övernattade på deras soffa till tisdagen så vi rullade hemåt.

Stannade först till hos vår vän Pain i Stockholm i hans tatueringsstudio House Of Pain där Lego byggde på sin Samuel-tatuering på armen och jag fick mej en ödla på foten. Grym karl på att tatuera -och bygga bilar/billjud!! :D

Sent på tisdagkväll kom vi sedan hem igen.. Riktigt skönt att få sova i sin egen säng måste jag säga!

Ondagen var vi hem till bror på besök innan han och Carolina skulle åka till USA på fredan.. Torsdagen ägandes åt bilfotografering åt en vän.. På fredagen blev det dags att köpa ny mobil till mej eftersom jag lessnade på C905'an vars diplay avled på torsdan.. Två veckor innan hade dessutom högtalaren pajat igen! Hade den ju på service för nåra månader sen för just det felet.. Så nu blir det service igen för den mobilen och sen ska jag sälja den..

Gårdagen blev det hastigt och lustigt ett bilbyte, haft 945'an ute på Blocket i kanske tre månader och fick erbjudnade om att byta bort den mot en Saab 9000 jubileum nåntng med turbo och sånt lull-lull.. Så det blev ett byte.. Den går som ett skott! :)
Blev en tur till Bollnäs för att visa upp den för svärmor och Legos syster och även för en arbetskollega till mej..
Idag söndag hamnade vi i Sundsvall hos en bekant som vi lärt känna via Volvosweden.se, riktigt trevlig karl! :)

Bilder från semestern kommer så småningom på Bdb.. Samma det där med att läsa ikapp alla bloggar.... :P

Nu ska jag slå av datorn och fixa lite innan det blir sängen... Jobba imorrn igen. Ska bli kul att träffa alla igen! :)

Gonatt!

Jag har inte...

..ägnat nå tid alls åt bloggar senaste 1,5 månaden.. Inte haft tid alls måste jag erkänna. Har varit fullt upp hela tiden. Jobbat, hälsat på folk, haft folk på besök, varit på bilträffar och utställningar mm.. Så om jag inte har gratulerat till någon/något , beklagat något eller allmänt kommenterat så är det för att jag har prioriterat andra grejer än datorn! :P

Nu äntligen har jag semester och kommer väl då förhoppningsvis att ha lite mer tid över.. Dock inte helt säkert!! :P
Har röjt en massa i förråden och fått ihop två fulla bilar med skräp, ska iväg på tippen om en liten stund samt ut till föräldrarna och hälsa på med en sopsäck (!) kläder som jag rensat ur garderoben (och mer kommer att slängas..) mamma brukar alltid tycka att jag ska kika förbi henne innan jag kastar nått så jag göra väl det som det om hon vill ha nå..

Nåja, nu har jag suttit vid datorn en liten stund, bäst att ge sig ut och njuta av semestern, har bara tre veckor.. Lego är hos en bekant och röjer i skogen och ikväll får vi besök av en annan bekant som ska tatuera Lego mot polering av hans flickväns bil, eller hur det nu var! :P

Ses! Ska sätta mej nån kväll och gå igenom era bloggar.. Jag lovar!!