Underbart!

Söndagsbloggaren är tillbaks! :D

Haft en grym helg, massa mys i vinterbyn Stugsund.. Slapp-dag igår; tv-tittande, snabbsväng på stan med lite loppisbesök och sen bjöd vi över svärmor på middag på kvällen. Hon blev kvar bra länge och vi åt kycklinggryta med ris, såg melodifestivalen, fikade, åt godis och pratade en hel jäkla massa skit! Mys mys! :]

Idag samma lika på morronkvisten; sovmorron och frukost framför tv'n. Sen åkte vi upp på Hällåsen och åkte lite skridskor men den yngre herren i huset tyckte inte det vara nån höjdare eftersom han inte lyckades hålla balansen på sina skridskor, måste inhandla nå bättre skridskor åt honom. Åkte ut till Ljusne en sväng istället, hjälpte pappa att skotta snö och sen åkte vi ner till älven och fotade lite innan vi åkte hem, skottade av gården och gav oss sen ut på en liten fotopromenad i vinterkylan. Har snöat hela helgen men på eftermiddagen gav det med sig. Kom dock mer senare under kvällen.
Stannade till på pizzerian påväg hem och köpte med oss mat, det var riktigt götta! Såg hockeyn till maten, går ju sktibra för Tre Kronor!

Värre med S/L dock.. Två hemmamatcher hade de denna vecka, i tosdags och i fredags. Förlust båda gångerna. Det går inte alls bra nu. Vet inte när de vann sist, långt för jul! En sak som är kul iaf och det är att brorsan får en massa beröm och spelar riktigt bra trots att de förlorar hela tiden.

Förra helgen skrev jag ju inte om kom jag på.. Blev biobesök i Gävle på fredan som vi hade lurat på. Revolutionary Road.. Sådär! Inget jag skulle lägga ner pengar på att se om vi säger så! Max till middag efter bion, mumma!
Jobbade på lördan med bästa Mallan och det gick finfint! Fick massor gjort! Fick ett sms av min far under tiden jag jobbade om att brorsan skulle spela match så direkt efter jobbet så åkte jag och Lego ner till Ljusne och såg bror spela match med J20. Blev även ett besök hos familjen efter hockeyn där mamma höll på att baka, stannade och hjälpte henne med det och som tack fick vi fika. Inte lite uträknat! ;]

Söndagen innebar ny månad - februari - och Lego skulle jobba på macken så jag fick ensam sovmorron. Inge kul å vakna i en tom säng, men det får väl gå ibland.. Jag åkte iaf dit efter att jag hade vaknat, tvättade bilen och städade den invändigt. Även pappsen kom dit för att tvätta sin bil.
Kvällen ägandes åt matdose-lagning och så hade vi besök av Linus.

Under veckan har det i vanlig ordning varit fullt upp med jobbande för oss båda men har även hunnit med hockey två ggr och besök till Bollnäs. Var på Tranan i onsdags och åt och drack för billig penning. 25-kronan is the shit! :D
Har hunnit med att skicka min mobil på service också samt varit på Synsam och valt ut bågar till mina terminalglasögon, passade även på att begära ut ett recept så jag kan beställa nya glasögon på nätet. Alla hjärtans dag-present är också inhandlad, Lego köpte ett smyckeset till mej i tisdags när vi var till Bollnäs en sväng och då kunde ju inte jag vara sämre utan jag tog en sväng på stan i torsdags och köpte ett armband i silver till honom. Dock var han så ivrig att öppna det att han gjorde det redan på kvällen.. Får se om jag läre hitta på nån ny present till honom till på lördag kanske!?

Ska väl snart ramla ner i sängen hade jag tänkt, måste bli bättre på att komma i säng i tid på kvällarna.. Laddar just nu upp lite bilder på Bilddagboken.. Sen blir det nog kväller.. Observera nog! ;] :P

Ja, som ni ser så lever jag.. Jag är bara för lat för att uppdatera vad som händer i mitt liv. Men händer grejer gör det, det kan jag lova! Och det är bara bra grejer! Jag är så nöjd med livet! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0