Tillbaks!

Japp, sedan en vecka tillbaks har vi internet igen.. Telia hade ju missat att vi skulle flytta så det drog ut på tiden. Däremot så kopplade de ur allting tre dagar innan avtalad urkopplingsdatum.. Hur är det möjligt att man först kopplar ur en kunds alla grejer och sen glömmer bort att dom ringt in och begärt en flytt?.. Nåja, jag orkar inte bry mej om det, jag fick kompensation för det och alla telebolag är väl lika dåliga antar jag på att hålla vad de lovar till kunderna...

Skit i det nu, flytten är avklarad och det känns grymt! Vi hade plockat ur det ssta redan den 23/5 och skulle börja städa den dagen men så kom den nya hyresgästen och var extremt ivrig för att få flytta in så hon tog hand om flyttstädningen själv så vi slapp det, hann bara städa badrummet samt torka fönster och garderob i ett rum och dammsuga av lite.. Grymt skönt att slippa flyttstäda måste jag säga! :]

Jag har hunnit att fylla år under tiden också, det  är alltid lika trevligt! Släkten kom på besök och vi visade upp vårt nya boende. Apropå nytt boende så har även lillebror och Carolina köpt sig en lägeneht som de nu har flyttat till, bara två veckor efter oss. Riktigt fin lägenhet, ska dit nån dag och spana när de fått lite mer ordning.

Lite bilrelaterade händelser har också passerat såsom en liten inofficiell Gorg-träff på Stugsundskajen, crusingen i Söderhamn och nu sist Skoklosterträffen i lördags. Vi hade kanonväder och såg många fina bilar! Bilder finns faktiskt redan på Bdb från den träffen och nån gång under helgen kommer bilderna på från träffen i Söderhamn och cruisingen som var efter den.

Denna helg blir nog ganska lugn som det ser ut just nu.. Lutar åt att vi ska köra lite ved imorron och på söndag samt att det är nån veteransbilsutställning här i stan imorgon också. Annars blir det att pyssla här hemma, måste sy om lite gardiner och få dem på plats och sen finns det fortfarande kartongen och påsar ute i uthuset som ska tas in och packas upp samt gås igenom, mycket är gammalt skit man samlat på sig under åren. Har dock rensat ganska bra inför flytten men allt hanns såklart inte med.

Just nu lurar jag på en promenad ner på stan och köpa mej en påse nötter, blev så jäkla sugen på det idag eftersom Mallan på jobbet hade sånna med sig och satt och smaskade på.. Jag funderar på att köpa en talgboll till henne och Linda Å eftersom de äter nötter och frön som om de vore fåglar.. ;]
Apropå jobbet så hade vi en liten grillfest med teamet i fredags, det var ritkigt skoj, dock var jag tvungen att vara nykter eftersom jag inte hade nån chaufför och dessutom skulle jag upp tidigt på lördagen och köra bil ner till Skokloster.. Men men, det blir fler tillfällen!

Nu ringde visst telefonen, Lego var påväg hem från garaget, vi ska åka ner till Ljusne och hälsa på min föräldrar, läre komma ihåg att åka förbi affären så jag får nötter först! ;]

Höres -om inte alltför lång tid! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0