Mycket... Bra och dåligt..

image77
Linda, bil-hockey-porr-naturfotograf... ;]



Det är så jävla mycket just nu.. Jag hinner inte med allt! Blir så less.. Fullt upp senaste dagarna och det har varit både bra och dåliga saker.. Kort sammanfattning av senaste dagarna:

Torsdag 23/8: Jobba 9-18.. Får på kvällen besked om att svärfar hamnat i koma.

Fredag 24/8: Vaknar av telefonen runt 06 på morron. Svärfar avled en timma tidigare. Sen jobba 9-18. Skynda hem och hämta Linus för att vara på en personalfest på hans jobb kl 19. Äta mat och umgås med hans arbetskamrater.

Lördag 25/8:
Bilutställning i Valbo samt cruising i Gävle. Ensam. Linus hade ingen lust (av förklarlig anledning), han var istället med mina föräldrar på loppis och annat. Bilspanande, shopping och två pojk-dejter hann jag med i Valbo innan jag for in i city efter 17, lufsade runt med kameran fram till 21-tiden innan jag begav mej hemåt. För att sen nästan direkt bli upphämtad av mor och far för att åka runt och kika på lyskvällen, massa fint! Avslutade natten med mat på Sibylla.

Söndag 26/8: Linus far hemifrån tidigt med sin farbror. De ska ner till västkusten och börja ta reda på allt efter svärfar. Jag är ensam hemma och donar med bilderna från lördagen. Mormor ringer och bjuder in mej och föräldrarna på mat hos dom på eftermiddagen som tack för att mamma hade skvätt lite vatten på nåra av mormors blommor under helgen när dom varit i stugan.. Blev mat från pizzerian och sen kaffe på det innan jag och föräldrarna drog vidare in till stan för att hälsa på brorsan och Carro. Där ordnade vi med filmkväll och godisätande. Mycket kul!

Måndag 27/8: Jobba 8:30-17. Skyndade direkt hem till föräldrarna för att få mej lite mat efter jobbet innan mamma och jag for på bil-bingo som började kl 19. Ingen vinst, inga pengar iallafall, jag lyckades dock vinna ett paket servetter på tombola.. Hurra..
Saknar Linus. Han hade ringt på kvällen men jag kunde inte ringa upp eftersom jag kom hem efter 23:30 på kvällen..

Tisdag 28/8: Jobba kortdag för en gångs skull! 8:30-13:30. Dödstrött, la mej och sov nån timma direkt när jag kom hem. Sen har jag städat här hemma, gått igenom massa papper och skit, betalat räkningar och slängt skräp. Sen fick jag en inbjudan från pappsen via msn att komma över till dom och få mej lite mat. Så där har jag tillbringat kvällen, stuvade morötter och körv bjöds det på, mumma!
Tänkte jag skulle ringa Linus när jag kom hem men han inte mer än att komma hem och slå på tv'n innan han själv ringde. Skönt att höra hans röst igen. Inte pratat sen söndagmorron. Det var rätt okej med honom, mycket att göra. Hade varit nån begravningsgubbe där och pratat med dom idag. Mycket som ska göras, det mesta är uppsagt och överskrivet på Linus nu iallafall. Begravningen kommer antagligen bli den 21/9..

Imorrn onsdag är jag ledig och då väntar det shopping i Valbo och Gävle med mamma, moster och mormor.
Är även ledig resten av veckan till följd av svärfars död. Tagit ledigt torsdag till söndag för att kunna fara ner till västkusten och hälsa på och sen plocka med mej Linus upp igen på söndag. Har inte bestämt om jag åker imorrnkväll eller om det blir på torsdagmorron. Beror på hurpass sent det blir imorrn.

Ska iallafall ta och försöka sova lite nu. Lär bli en jobbig dag imorrn.. Tanterna brukar ju som bekant grogga sig igenom dagen! ;] :P

Bilder!? Ja det kommer.. Har bara inte haft tid eller ork.. Sorry...


image78
Prisvinnare.. Audi TT..

image79
Prisvinnare.. Mazda RX-7..

image80
Prisvinnare? Nä, men nytvättad och dekaltrimmad iallafall! :P

Kommentarer
Postat av: ullis

Haha det låter så roligt med uttrycket dekaltrimmad, ungefär som om bilen skulle gå fortare för det ;oP

2007-08-29 @ 06:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0