Slappardag..

Slappardag idag ja. Vaknade med huvudvärk vid 09, men lyckades somna om ett tag till medan Linus fixade grötfrukost. Efter frukosten blev jag lite piggare iallafall, tog det lugnt vid datorn innan jag gav mej ut på en promenad i solskenet medan Linus bytte bränslepump på bilen. När jag kom hem blev det en snabbdusch eftersom vi hade strömavbrott (hade det redan när jag gick) så varmvattnet inte var direkt varmt.. På slutet kom den fanimej isbitar ur munstycket!
Klockan blev middagsdags och vi var fortfarande utan ström så det fick bli pizzerian som stod för maten idag. Ringde föräldrarna och frågade om de också ville ha sån mat och det var de inte sena med att tacka nej till. Så vi svängde förbi där och plockade upp mat och for sen raka vägen hem till familjen för att äta.

Skulle ändå dit för att pappsen skulle hjälpa Linus med att byta fjädrar på bilen. Så jäkla tjatigt att inte ha garage! Iofs har inte pappa det heller men det är lite roligare att hålla på där på gården än här på den lilla parkeringen med massa publik.. Våra grannar är ju inte direkt onyfikna av sig...
Även brorsan och hans flickvän kom förbi, jag hade lovat att agera frisör åt honom innan han ska ner till Göteborg imorrn, Gothia till veckan så de far ner med tåg med Carros lillebrors fotbollslag. De har fått låna lägenhet av en kompis så nu ska de göra Göteborg hela veckan lång! Kul! Vill också! :]
Men men, jag får väl nöja mej med att vara bilvakt istället.. Det duger åt mej! ;] Får se om jag får ha den så mycket dock, pappsen har lejt ut lite jobb på den, som att byta stötdämpare bl a.. Vet inte när det blir dock.

Nu ska jag sova iallafall, trött och har fortfarande huvudvärk.. Ska inte fastna här ikväll.. Hmm.. Eller? Nä, det regnar så härligt ute just nu och det sover man skönt av! Natti! :]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0