Utskälld..

Jobba och jobba idag, 09-18 på schemat.. Hade en medlyssnare hela dagen, fast iofs bara första timmen sen börja hon ta samtalen själv och jag lyssnade på henne.. Skönt det faktiskt. Sitta bredvid och ta det lugnt och bara peka lite lätt på skärmen eller tangentbordet då och då! ;]
Men från 16:30 fick jag ta över efter e-on går in då.. Skit som vanligt, fick en tok-utskällning av en ilsken tant.. Hon hade strömavbrott och ringde för att felanmäla, i vanlig ordning frågade jag om hon kollat sin egen anläggning med säkringar, strömbrytare och jordfelsbrytare.. Nä, det hade hon inte gjort, men avbrott det hade hon.. "Då får jag be dej kolla det först innan jag gör en felanmälan" sa jag.. "Är det så att det är din anläggning det är fel på och vi skickar ut en elektriker på det så kommer vi debitera dej för 3000 kr.." Då blev hon stor-tokig! Hon skulle minsann ändå göra en felanmälan och skrev dessutom ner mitt namn så hon skulle ha det nästa gång hon ringde..
En timma senare kom en kollega fram till mej och sa att hon hade ringt igen.. Och jag var den mest ohövliga och otrevliga människan i världen, hur kunde jag få jobba på ett sånt här ställe!? (Det undrar jag också iofs, men nu var det ju så att jag bara gjorde mitt jobb..) Hon hade försökt fått medhåll av min kollega för sina utlägg men han var ju lika "otrevlig" och ohövlig" som jag.. 1-0 till mej och Mats över tanten!! =]

Efter jobbet blev det inte mycket gjort, ätit middag och sett tv och bara myst i soffan ungefär. Hade planer på att ta en promenad ner på pizzerian men var för trött för det.. Trubadur med Hasse & Annica där ikväll genom att Jungfruveckan nu börjat.. Men jag orkade inte. Dessutom kan det vara lite drygt att befinna sig bland en massa onyktra människor när man själv måste vara nykter, jobbar ju imorrn.. Blir väl fler gånger hoppas jag! Roligare med sällskap dessutom, hade fått gått själv ikväll, Linus har redan lagt sig för att sova.. Antar att jag kommer sällskapa inom snar framtid. Eller!?...

Kommentarer
Postat av: Linda

Sova nu.. No comments!! :P :P :P

2007-07-19 @ 00:49:04
URL: http://hockeylinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0