Tredagarsfylla..

Det var varit körigt senaste tiden.. Tredagarsfylla.. Börjar bli rejält trött och sliten! Vilken tur då att man börjar jobba imorrn igen.. :P

Torsdagen ägnades ju åt porr-festen hemma hos mej, vilken blev rejält onykter med hjälp av vin, cider och Jäger .. Men mycket skoj! Det var så jäkla kul! =]

Fredag då var det metartävling här i Ljusne och vi i släkten agerade i vanlig ordning supporterklubb åt min kusin som deltog, han vann andra pris!. -Tack vare vårt stöd såklart! ;] Vi drack öl, vin, cider och grogg.. Onyktert där med alltså..
Var sugen på att gå på trubadur på pizzerian efter metartävlingen och notdragningen men jag var för trött för det så jag åkte hem och la mej istället.

Lördag, cruising i Hudik. Fick en bekant att köra min 740.. Jag, hans tjej och Linus drack Jäger, grogg och öl. Riktigt trevligt! Jag hade kameran med och fotade lite också. Men när jag stannade för att fota två grymt heta Mustanger så drog Anna och Linus iväg arm i arm och sen såg vi inte till dom nå mer på länge. Vi körde ett partner-byte helt enkelt..
Jag och Lego drog omkring längs gatorna hand i hand och fotade bilar och pratade skit innan vi sen såg Linus och Anna på en uteservering där de drack öl.. Vi gick dit för att prata lite och då flög det på mej en servitris som efterfrågade leg! Haha! Jag skulle inte ens köpa nått, men men, hon fick se körkortet och blev sen nöjd iaf.
Sen drog vi vidare medan våra sambosar dejtade varann.. Vi hade en väldigt trevlig kväll iallafall! ;]

Idag söndag har vi varit med Lego och Anna till Runemo där de skulle hämta en bil men det sket sig lite eftersom bilen kokade hela tiden och vi var tvungna att vända tillbaks. Fel på kylaren så vi åkte hemåt utan den gamla Forden. Stannade i Bollnäs för att äta. Så mycket mer hann vi inte. Det tog hela dagen.
En timma efter att vi kommit hem här ikväll så ringde mamma och undrade om jag ville ha matdosa till imorrn. Fan va läskigt! Det är som om hon känner på sig när inte jag har det! Eftersom vi åt pizza i Bollnäs så hade inte jag nån dosa. Cyklade hem till mamma och fick mej en dosa med klyftpotatis och skinkschnitzel.. Mumma!

Mamma tyckte jag borde ha nåra vita veckor nu.. Men jag vet inte? Vad ska det vara bra för?.. Det är skönt att vara onykter. En härlig känsla. Man bryr sig inte om nånting. Man svävar omkring. Egen värld. Underbart.
Att man dessutom bara blir piggare dagen efter är ju grymt! :]

Det enda dumma som jag ser det med att vara onykter det är att man måste låta bilen stå dan efter. Det är jäkligt jobbigt. Nu kanske jag är jävligt löjlig när det gäller sånt men jag är grymt rädd om mitt körkort, kostar alldeles för mycket pengar att ta ett nytt! Det var ju nära en gång att jag blev av med det.. Hade en jäkla tur som fick behålla det.
En så enkel sak som att köra nykter borde alla kunna hålla, annat om man råkar köra för fort, vilket ju händer var och varannan dag.. Men man ser ju alltid till att man inte ligger över 30km/h för mycket. ;]

Riktigt kul iallafall igår att jag hade bilen med mej till Hudik, även om det inte var jag som körde. Men det var jag som tvättade fälgarna iallafall. :P Bilen var dock otvättad, var inte tänkt vi skulle tagit våran bil från början, det bara blev så..

Nä men nu är det då dags att sova.. Semestern är över för denna gång.. Skit också! Men jag har lite att se framemot ändå! Bilträffar, crusingar, träffa vänner, köra bil.. Det kommer bli en bra fortsättning på sommaren känner jag! Den är långtifrån över än! Det är mycket på gång! Det känns bra! :]


Ta hand om er!



..Måste bara säga en sak.. Poison med Alice Cooper.. Underbar!! Tack Cia för att du delade med dej av hans spelning!!! =]

Kommentarer
Postat av: cia

That´s what friends are for :))



Du är en pärla Linda!!



Kram cia

2008-07-22 @ 01:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0