Inte en månad!

..Inte fullt en månad sen sist.. Men nån gång ska man väl bryta en gammal vana!? :P

Sen vi sågs sist så har golvet i både vardagsrummet och matrummet fått sig en rejäl omgång av en slipmaskin och fått på sig lite lack så nu är det så ljust och fint i de två rummen!
Nya soffan står på plats liksom nya soffbordet, även matrumsmöblerna är på plats tillsammans med nya mattor! Det känns så jäkla bra! Slänger upp ett par bilder som togs just när allt var klart. Finputsning som gardiner och växtlighet har inte riktigt kommit på plats ännu!


image213

image214



Det som händer härnäst är att en storstädning ska ske närmaste dagarna, den gamla soffan och fåtöljen te x, bor för tillfället i hallen och på verandan tillsammans med det gamla soffbordet och lite andra saker.. Något rörigt! Ska åtgärdas innan helgen iallafall för då kommer släkten på besök eftersom det vankas kalas..

På jobbet går det bra. Jag har bytt plats sen sist. Det är verkligen grymt! Jag har ökat min samtalsmängd per dag till minst det dubbla motför tidigare och min samtalstider kryper verkligen neråt! Nice! :]
Denna framför beror helt klart på att jag nu sitter bland erfarna människor som klarar sig själv och inte behöver min hjälp. Om man har nya/oerfarna människor ikring sig så blir man lätt ett "offer" som måste hjälpa till en massa.
Idag slog jag dessutom mitt eget personliga rekord med 101 samtal! Det ni! =] Men då körde jag ett monsterpass också, i ett svagt ögonblick nappade jag på att hjälpa en kollega i nöd.. Vilket innebar att jag fick jobba 8-19:15 istället för min schemalagda tid 8-16:30.. Nåja, det blir lite extra samtal än normalt och dessutom lite komptid, det är aldrig fel!

Nu väntar en dejt med sängen för att sen upp och jobba imorrn igen. På kvällen väntar kalas hos min mosters karl och sen blir det hem och städa och förbereda lördagens kalas. Blir kalas på förmiddagen och sen väntar bilträff och cruising i Söderhamn på eftermiddagen/kvällen. Ska bli riktigt trevligt!
Hoppas att lillebror hinner få sina fälgar till på lördag bara, i sånna fall så får jag hans gamla att ha till Sötnosen. Blir troligtvis den som jag tar med till stan på träffen.. Måste ju få visa upp honom lite också! ;]

Tack och go'natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0