Elmia 2009

Så har man klarat av sin första Elmia-mässa då, riktigt skoj! :D

Jobbade kort dag i torsdags och sen for vi direkt ner till Ljungby jag och Lego där vi sov hos hans bror med familj. Sen upp tidigt på fredagmorron och åkte upp till Jönköping, Elmia-mässan hade öppet 10-18, vi kom dit till 9:15 och fick köa för att komma in och sen kom vi inte därifrån förrän runt 18:30.. Blev nått varv på stan då och sen åkte vi till hotellet och checkade in innan vi tog en promenad och letade upp närmsta pizzeria för att få i oss middag. Efter det drog vi ut på stan igen på cruising, grymt mycket bilar ute och åkte! Trevligt trevligt! :]

lördagen hade vi planerat shopping och spring på parkeringen utanför Elmia och spana bilar. Mycket skoj det med! Nästan bättre bilar där än inne på själva mässan! Elmia är nästan lite väl överreklamerat.. Dyra pengar i entréavgift, 250kr/skalle (dock 200kr söndag-måndag).. Det var grymt kul och man fick se många fina bilar men också lite drygt med alla människor som sprang i vägen för en när man villa fotografera. Bilder blev det också en del av och jag kommer att lägga upp lite av dem på Bilddagboken allteftersom. Det tar inte precis en timma att dunka upp 5000 bilder.. :P

söndagen var det dags för hemfärd, lurade ett tag på att spana in på Elmia-mässan en gång till för att gå igenom resterande som vi missade i fredags men tyckte inte att det var värt dom pengar i entréavgift så vi skippade det och drog oss sakta hemöver istället med små stopp här och där för att spana in diverar ställen, fota bilen och shoppa.
Stannade till i Ljusne på hemväg också för att hämta upp min bil som varit hos familjen medan vi varit borta. Där blev vi bjudna på middag i form av påskmatsrester, det var götta! :]

Har varit en riktigt trevlig påsk som avslutades idag måndag med att slappa hemma och dona med lite bilder. Skönt! Mina knän har inte mått så bra efter allt krypande på golven i fredags så jag har haltat omkring resten av helgen sen dess.. Men men, det är sånt jag får leva med!

Nu blir det sängen och ladda för en ny arbetsvecka, kort sådan iom att vi var lediga idag, skönt med lite mjukstart efter att ha varit ledig.

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0