Fartfylld lördag! =]

image85
Ops.. Haveri! =]


Yepp det blev.. Full fart hela dan från morron till kväll! -Hmm, natt! :P

Började dagen med dragracing Flygstaden, åkte dock därifrån rätt tidigt, redan runt 16, blåste så förbannat kallt och allt drog ut på tiden så vi skippade slutet och for iväg och mathandlade lite istället. Under tiden ringde mormor och funderade om vi inte kunde komma förbi och fika lite med dom och familjen. Så blev det också, vi for hem och lagade mat och sen direkt iväg till morföräldrarna eftersom jag hade bokat grogg-dejt för kvällen.
Så när jag hade fikat klart lämnade jag Linus där med de andra och for till stan för att hämta upp Magnus som jag skulle grogga med. Gjorde upp under dagen via sms om att vi skulle ta en groggkväll ikväll.

Så han och jag groggade, såg tv och surrade medan Linus och Linus satt vid varsin datorn här och var allmänt sällskapliga... Lillebror for dock hem efter nån timma. Efter nån timma senare så fick vi skjuts in till stan av Linus, blev krogen.. Kom inte in på stället vi hade tänkt eftersom det var fullt så vi fick gå vidare till nästa ställe. Magnus pratade in oss där med vakten han kände, men detta på villkor att jag visade leg!? Jaja, det var kul, är 25 år och måste visa leg på ett ställe för 18-åringar.. Känner mej hedrad! :P
Sällskapade på krogen med Magnus, hans bror och dennes flickvän, riktigt trevliga människor! Träffade nåra andra människor jag kände igen men i övrigt var det dåligt med sånt folk tyckte jag. Det var lite tråkigt.

Det sket sig med skjuts hem så jag fick ta taxi, vilket inte var billigt! 330 kr fick jag betala för en resa från stan och hit till Ljusne. Linus skulle ha hämtat mej men när jag ringde så sov han och orkade inte åka in.
Hann bli antastad av en n***r (censur!) under tiden jag väntade på min skjuts som aldrig kom.. Blir så jävla förbannad! Kan man inte få vara ifred!? Äcklig jävla människa (apa!?) som kom fram och tog på mej och frågade om jag pratade engelska.. Nääe!!! Han gjorde ytterligare försök till att få kontakt men jag vägrade. Hade inte farbror Polisen stått alldeles i närheten hade idioten fått sig en rejäl smäll!!
Sen höll sig apan i närheten av mej hela tiden medan jag väntade, till slut var jag tvungen att ta en taxi hem.. Vem fan vet vad idioten hade gjort annars? Om jag hade stått kvar där en timma till och väntat på att Linus skulle vakna för att vara tillräckligt pigg för att köra in och hämta mej.

Idag söndag har det bara varit lugnt. Har plockat och donat här hemma. Brorsan och Carro kom förbi och hälsade på också. Fixat med bilder till Bilddagboken har jag gjort också.
Dags för sängen nu så man är pigg imorrn till första dagen på nya jobbet. Ska bli kul!

Just det.. En stor stjärna har lämnat oss.. Colin McRae.. Fick rysningar då vi satt och läste det igårkväll mitt i groggandet innan vi skulle ut på krogen. Underligt bara att han dog i en helikopterkrasch och inte en bilkrasch... Men.. Man kan inte bestämma hur man ska dö. Det är bara hoppas att det går fort.


image84
Colin McRae. 1968-2007
http://www.colinmcrae.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0