Nytt igen.. ;]


Turbogrill på! :D



Nya stuket.. ;]


I know.. Det är bara en gammal Volvo.. Men det är min Volvo och jag har alltid tjatat om att skaffa lite lagom styling till den men eftersom bilen har stått på Linus så har jag inte fått göra nånting med den eftersom han ville hålla den i originalskick.. Detta eftersom det är en bil som både hans farfar och far har haft.
Nu är den ju överskriven på mej sen drygt en vecka tillbaks och man kan väl kanske inte säga att jag legat på latsidan när det gäller att ha ändrat utseendet på honom litegrann. ;]
Turbogrillen har kommit på plats men dimljus och vindavvisare kommer också att flyttas över, troligtvis imorrn.

Idag var jag och Lego upp till nån liten håla norr om Hudik och inhandlade oss en 745'a GLT med diverse godis på som turbogrill, dimljus och vindavvisare. Betalade 3000kr för bilen som hade annonsvärde 6000kr, prutade ner den rätt rejält. Bilen är i ganska halvdåligt skick med rost och saker som ska åtgärdas före besiktning så tanken var att bara plocka godsakerna och sen sälja den framöver. 

Framöver blir nog rätt snart verkar det som dock.. Lego pratade med en vän här på msn för ett litet tag sen som var på jakt efter en kombi.. Han själv hade tydligen en dator ute på Blocket till salu så det ser ut som att dom kommer göra ett byte. Kanon det!

I övrigt idag hade vi kalas  för Legos son som fyller 4 år imorrn. Var ut till Ljusne en sväng efter att vi hade köpt bilen också för att visa upp för Linus.

Nu ska jag invänta Lego som skulle köra hem sin vän som varit och tittat på bilen ikväll. Kul att vi fått bilen såld/bortbytt innan vi ens hunnit stå som ägare på bilen. Haha! :D
Tror visst han skulle kika in på McD en sväng på hemvägen också, dagens middag bestod av gröt nämligen och det var nåra timmar sen så nu är det dags att fylla på igen..
Sen blir det sängen. Måste lägga mej i tid så jag orkar göra ingenting i tre dagar innan jag får börja jobba igen. Jobbigt att vara sjukskriven. :P Tabletter och mycket vila ska vara grejen enligt min läkare. Inte mej emot, jag mår ju inte bra precis - men ändå bättre än tidigare!



Nytillskottet/donatorn, Volvo 745 GLT -89


Turbogrill och dimljus som ska flyttas över till min..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0